Suitsukana pitsa lillkapsapõhjal

Lillkapsa põhjal pitsast on vist peaaegu kõik kuulnud aga kordan veel üle, juhuks kui on meelest läinud :-) Veel üks vahva viis kuidas tuua söögilauale rohkem köögivilju ja muuta pitsa taljesõbralikumaks.  Andunud pitsasõpra, kes armastab paksu põhja ja krõbedate äärtega nisujahu pitsat, see muidugi ära ei peta. Aga pitsa mõõdu annnab välja küll ja ühe väga maitsva pitsa mõõdu!

Põhi:
700 g lillkapsas
1 muna
3 spl riivitud juustu
1 tl küüslaugupulbrit
soola, pipart

Kate:
naturaalset tomatipastat
suitsukana
sibulat
tomatit
riivtud juustu
rohelisi lehti (spinat, rucola vms)

 

Põhja valmistamiseks kasuta ainult lillkapsa õisikuid. Purusta need blenderis või riivi suurema riiviga umbes riisi taoliseks massiks. Lase potipõhjas keema umbes 5 cm jagu vett ja lisa sisse lillkapsapuru. Keeda paar minutit ning kalla kogu mass sõelale, millel on peal veel köögirätik. Seda on vaja, et üleliigne vedelik välja pigistada. Jahuta ja pigista lillkapsast rätiku sees nii tugevalt, et alles jääb üsnagu kuiv puru. Sega kausis kokku kõik ülejäänud koostisosad põhja jaoks. 
Eelsoojenda ahi 180 kraadini, määri küpsetuspaber kergelt veel natukese kookosrasvaga ning vormi taignast pitsapõhi. Põhi olgu võimalikult õhuke (u. 5 mm), sest muidu võib erksamate maitsemeeltega inimestele lillkapsa maitse natuke domineerima hakata. 
Küpseta u. 20 minutit, kuni pitsapõhi hakkab kergelt pruunistuma. Lisa kate ja küpseta veel natuke, olenevalt kattest ja kuni juust on sulanud. 

Mina tegin sellest kogusest kaks väikest pitsat ja tegin teise kana asemel veiseliha-pipra salaamiga. Mõlemad tulid väga maitsvad. 

Laura Kivisoo

Mulle meeldib tuua inimesteni arusaam, et tervislik toit ei tähenda vaid kapsalehte ning meeletuid piiranguid. Tervislik toit on mitmekesine, maitseküllane ning ahvatlev. Seda ei ole keeruline valmistada ning see ei pea olema tingimata eksootiline või kulukas.

Loe edasi