Kodune letšo

Kas kellelgi uputab veel tomatitest? Küll on kahju, et kodust kasvuhoone lõhnalist ja päris maitsega tomatit ei saa terveks talveks säilitada. Aga ei ole hullu. Tegelikult on tomatiga üldse selline lugu, et selles leiduv võimas antioksüdant lükopeen vabaneb paremini just nimelt siis kui neid kuumutada. Esiteks annab lükopeen tomatile ilusa punase värvuse ja lisaks on räägitud ka selle erinevatest tervisele kasulikest mõjudest. Erinevates uuringutes on viidatud näiteks sellele, et lükopeeni tabimine võib vähendada südame- ja veresoonkonnahaiguste, osteporoosi ja diabeedi riski. Lisaks mõjuvat ta pärssivalt ka nn. halva kolesterooli tekkele. Ning kuna lükopeen on rasvlahutuv, siis tarbimine koos oliiviõliga aitab selle imendumisele veel ka eriti hästi kaasa.
Vot nii, seega paneme tomatid purki! 

1,2 kg tomateid
400 g paprikat
300 g sibulat 
1-3 tšilli kauna
75 ml neitsioliiviõli (ISUL)
Himaalaja soola
pipart

Haki sibulad ja pane koos oliiviõliga potipõhja. Kuumuta umbes 5 minutit ning vajadusel lisa juurde õli, et sibulad oleks üleni õli sees ning ei hakkaks pruunistuma. Lisa juurde hakitud paprika, kooritud ning tükeldatud tomatid ning tšillikaunad. Tšillit lisa vastavalt maitsele. Tomatid lõika neljaks ja neljandikud veelkord pooleks. Kuumuta umbes 15 minutit. Seejärel eemalda pealt suurem vedelik, kui seda on tekkinud ning maitsesta soola ja pipraga.  Kui tunned, et tahaks veel veidi vürtsikamat elamust siis on paras aeg juurde lisada veel tšillit. Kuumuta nüüd umbes 30 minuit ja pane kuumalt purkidesse. Sellest kogusest sain neli 235 g purki letšot ja natuke lisaks, mis kohe nahka pista :-)

Laura Kivisoo

Mulle meeldib tuua inimesteni arusaam, et tervislik toit ei tähenda vaid kapsalehte ning meeletuid piiranguid. Tervislik toit on mitmekesine, maitseküllane ning ahvatlev. Seda ei ole keeruline valmistada ning see ei pea olema tingimata eksootiline või kulukas.

Loe edasi