Toortatra-datli-maapähklikreem

Kommentaare 0

400 g kookospiima (Loodusvägi Mahe kookospiim) 150 g datleid 100 g maapähklivõid 70 g tootatra peentangu (Loodusvägi Mahe toortatra peentang) 1-2 hästi küpset banaani See magustoit vajab veidi eeltöötlemist. Kõigepealt tuleks leotada üleöö tartatangu ja teises kausis datleid. Datlitele piisab ka veidi lühemast ajast, eriti kui kasutad sooja vett.  Kõigepealt tuleks valmis teha datli-maapähklikreem.

Loe edasi...

Avokaado-šokolaadikook

Kommentaare 0

Õige kook või magustoit on minu jaoks selline, et sööd tüki ära ja rohkem ei soovi. Sellest ühest tükist piisab, et isu ära täita. Täpselt selline kook see ongi - mõnusalt šokolaadine, rammus ja samas piisavalt tervislik.  Sobib väga hästi hapukate marjadega.  120 g mandleid 3-4 spl kookosrasva (Loodusvägi) 2 prk (800 g) kookospiima (Loodusvägi) 5 väikest või 4 suuremat hästi küpset avokaadot 3 spl vahtrasiirupit 200 g tumedat kvaliteetset šokolaadi 3 spl toorkakaod (kasuta juhul, kui šokolaadi kakaosisaldus on alla 80%) poole vaniljekauna seemned näpuotsaga Himaalja soola Purusta mandlid kannmikseris või kombainis aga ära väga peenikeseks jahuks jahvata.

Loe edasi...

Falafelid

Kommentaare 0

Millegipärast ei olegi ma veel oma  kõige lemmikumate suupistete retsepti siin jaganud. Need on falafelid - no ikka see universaalne kikerhernes :-) Igaljuhul eelistan neid igasugustele lihapallidele, vorstikestele, krõpsudele jms. Falafelid on tegelikult jube head ka põhitoidukorrana - lisa salatile või wrapi sisse, isegi tomatikastmega koos näiteks spagettidele lihapallide asemel.

Loe edasi...

Rohelise herne pesto

Kommentaare 0

Erinevatest võilevamääretest ei saa kunagi küllalt. Üks mahe pesto hernestest seekord, ilusa särava värviga :-) 300 g sügavkülmutatud rohelisi herneid (sulatatud) 50 g spinatit 3-4 küüslauguküünt 80 ml neitsioliiviõli (ISUL) 10 mandlit 3 spl maitsepärmi soola, pipart poole sidruni mahl (soovikorral 50 g parmesani juustu)   Aseta blenderisse kõik koostisosad peale maitsepärmi. Küüslauguküüned tükelda väiksemaks.

Loe edasi...

Kerge pastasalat

Kommentaare 0

Kergem ja tervislikum vorm makaronisalatist. Ei grammigi rammusat koort ega majoneesi ning tükikestki liha või sinki. Samas mõnusalt kreemine, täidab kõhu kenasti ära ja lisaks maitsele on ka toiteväärtus tunduvalt parem.

Loe edasi...

Kohuke ja tofuke

Kommentaare 0

Kohuke on üks mõnus magustoit, eks? Lapsepõlvest on küll helged mälestused, kui nad veel uued ja erilised olid. Kahjuks aga käsi väga ei tõuse enam, et neid poest osta, eriti veel kui vaadata, et mõnes on 10 + koostisosa.

Loe edasi...

Imelihtne avokaadosalat

Kommentaare 0

Kas Sa teadsid, et avokaado on puuvili? Ja seda imelist vilja saab kasutada nii mitut erinevat moodi. Küpseta ahjus, määri leivale, tee magustoiduks, haki salatiks või raputa peale natuke Himaalaja soola ja pipart ning söö otse koore seest ja lusikaga.

Loe edasi...

Maapähkli-piimakokteil

Kommentaare 0

Üks kodune proteiinikokteil, mis on paras amps näiteks peale trenni kuna maapähklivõi ning kanepi proteiinipulber ja tšiiaseemned annavad paraja koguse valku ning banaan süsivesikuid. Lihtsalt üks väga hea tasakaaluga ja maitsev kokteil, mis ei sisalda kahtlaseid magusaineid ning lehmapiimapõhist proteiinipulbrit. Lisaks lusikatäis supertoiduainet meie enda metsast - chaga ehk musta pässiku ja külmkuivatatud männikasvude pulbrit.

Loe edasi...

Suvikõrvitsavorm tofuga

Kommentaare 0

Suvikõrvitsat kasutan lasanjeplaatide asemel juba vähemalt paar aastat, millegipärast ei ole aga oma lemmikut siin jaganudki varem. Täiesti mõistetamatu :-)  Olen katsetanud suvikõrvitsaga lasanjet ikka omajagu ja erinevate koostisosadega aga tänane toit sobib pigem kutsuda ahjuvormiks, eelkõige tänu mu uutele armsatele ahjupotikestele. Seekord siis kõige uuem variant - tofu ja spinatiga, täiesti taimne ja väga hea.

Loe edasi...

Särtsakas kapsasalat

Kommentaare 0

Selles Coleslaw salatis on majoneesi asemel hoopis äädikas ja oliiviõli. Tõsi, mis see paar lusikatäit majoneesi ikka kogu salati peale teeb aga mina olen viimasel ajal selle variandi peale üle läinud. Minu meelest ideaalne suvine salat.

Loe edasi...

Kakao-kookose puding

Kommentaare 0

Kunagi ammu sai ikka kakaopudinguid poest ostetud ja maiustatud. Praegu käsi eriti ei tõuse enam seda riiulist võtma ja miks peakski kui ise saab hoopis väärtuslikemast koostisosadest valmistada sama mõnusa ja tummise pudingu. Boonuseks veel, et see sobib nii veganitele kui neile, kes piima ei talu.  1 prk Loodusvägi kookospiima (400 g) 3 spl jahvatatud tšiiaseemneid 3 spl kuhjaga toorkakaod 2-3 spl kookosvõid 4 spl vahtarasiirupit näpuotsaga Himalaya soola Kõigepealt tee valmis kookosvõi.

Loe edasi...

Tofupallid spinatiga

Kommentaare 0

Mulle väga meeldivad erinevad soolased näksid aga poest saadavad lihapallid ja muu selline ei ole mul just esmane valik. Eelistan teha ikka ise ja pigem kergematest koostisosadest. Tänane snäkipostitus tuli tegelikult inspireerituna Meisterkoka saatest aga muutus kiiresti hoopis teiseks asjaks.

Loe edasi...

Krõbedad mandlinäkileivad

Kommentaare 0

Krõbedad leivakesed, mis maitsevad hästi näiteks küüslauguse pesto ja toitva hummusega. Värsked, krõmpsuvad redised ning värske kurk sobivad peale ka kui valatult! Eriti hea on neid karbikesega kotti pista ja kiire päeva korral toitvaks vahepalaks ampsata.

Loe edasi...

Vaarikatega smuutikauss

Kommentaare 0

Smuuti on kõige lihtsamini valmiv toit maailmas! Minu meelest sobib see nii hommikusöögiks, lõunasöögiks, õhtusöögiks, magustoiduks kui ka vahepalaks. Loomulikult mitte ühel ja samal päeval aga ühe toidukorra päevas võib vabalt smuutina tarbida.

Loe edasi...

Kiire apelsini-peterselli smuuti

Kommentaare 0

Hommikune vitamiinipomm! Petersell võib tunduda küll väga veider koostisosa smuutisse aga  ei ole vaja üldse kahelda, see sobib aplesiniga imeliselt kokku.  Kuna minu hommikud algavad tavaliselt kõigepealt sooja sidruniveega siis ma ei saanud ka seekord külma joogiga alustada, niiet lisasin ka siia leiget vett.

Loe edasi...

Kookosekommid

Kommentaare 0

Need on täpselt sellised kommid, mida saab väga kiiresti valmis teha, kui magusaisu järsku peale tuleb. Ainult väike tooraine varu peab kapis valmis olema.     Vaja läheb (30 pisikest kommi): 150 g kookoshelbeid 3 spl sulatatud kookosrasva  3 spl agaavisiirupit 2-3 spl toorkakaod (olenevalt kui suur kakaosõber oled)   Kõigepealt purusta kookoshelbeid blenderis niikaua kuni mass muutub vedelaks.

Loe edasi...

Peedi-ingveri püreesupp

Kommentaare 0

Millegipärast on nii, et kui väljas kraadid langevad siis minul tekib kohe isu sooja ja mõnusa supi järele. Ja isudele tuleb järgi anda, eriti sellistele tervislikele :-) Kogus 2-le: 1 keskmine sibul 2 suuremat küüslaugu küünt 1-2 cm jupp ingverit (oleneb kui suur ingveri sõber oled) 2 keskmist peeti 2 spl kookosrasva 500 ml köögiviljapuljongit 100 ml kreemist kookospiima Himalaya soola, värsket musta pipart Kuumuta potipõhjas kookosrasv ja lisa hulka hakitud sibul, küüslauk, tükeldatud ingver ja toored peedikuubikud. Kuumuta pidevalt segades kuni sibul muutub läbipaistvaks ja lisa puljong.

Loe edasi...

Mandli latte

Kommentaare 0

Üks mõnus latte, külmal talvepäeval, kodus nautimiseks. Seda saavad nautida ka kaseiini- ning laktoositalumatusega inimesed ning veganid, sest piimavahu saame seekord hoopis mandlipiimast. Lisaks on mul ka väike nipp, kuidas valmistada endale mõnus vahune piimakohv, kui sul ei ole kodus piimavahustajat.  Kogus 2-le: 300 ml magustamata mandlipiima  200 ml kangemat kohvi näpuotsaga kaneeli, muskaatpähklit agaavi- või vahtrasiirupit magustamiseks   Kõigepealt tee valmis keskmisest natuke kangem kohv ja jäta see sooja.

Loe edasi...

Pirni-spinati smuuti

Kommentaare 0

Smuutid on üks ääretult lihtne, kiire ja maitsev viis, et täita kõhtu või nautida ühte vitamiinirohket vahepala. Nendega saab nii palju mängida ja katsetada ja võimalused on lõputud. Smuutid sobivad väga hästi kiire elutempoga inimestele, sest need valmivad nii kiiresti ja kergelt.

Loe edasi...

Rummi-kakao ja raffaello pallikesed

Kommentaare 0

Magusasõpradele midagi klassikalist - rummimaitselised kakaopallid ja kodused raffaellod.  Rummi-kakao pallid: 190 g datleid 150 g india pähkleid 75 g kookoshelbeid 2 spl toorkakaod 3 spl kookosõli 1/2 tl rummiessentsi Purusta datlid ja india pähklid blenderis, kombainis või aja läbi hakklihamasina, kuidas lihtsam tundub. Blender peab selleks olema suhteliselt võimas, et seda läbi ei kärsataks. Lisa juurde ülejäänud koostisosad, sega korralikult  ja vooli pallikesed.  Raffaello pallid: 400 g kookospiima (Santa Maria) 250 g kookoshelbeid 50 g vahtrasiirupit 4 spl kookosõli mandleid  Võta kookospiima see paksem osa.

Loe edasi...

Teistmoodi hommikupuder

Kommentaare 0

Üks korralik kausitäis täistera kaerahelbeputru, värskete marjade ja erinevad seemnetega on parim algus päevale. Kui sa oled samasugune pudruinimene nagu mina aga ei saa paraku süüa kaerahelbeid või otsid lihtsalt vahelduse mõttes uusi maitseid, siis siin on midagi proovimiseks. See puder on täielikult teravilja-, piima- ja suhkruvaba, maitseb mõnusalt kookosene ja valmib kõigest 5 minutiga.  200 ml kookospiima 6 spl kookoshelbeid 3 spl mandlijahu 1,5 spl chiaseemne jahu (saab edukalt ise kohviveskis jahvatada seemnetest) Lase kookospiim väikeses potis keema.

Loe edasi...

"Juustukoogikesed"

Kommentaare 0

Põhi: 200 g datleid* 120 g mandleid  Täidis: 180 g india pähkleid* 80 g kookosõli (sulatatult) 400 ml kookospiima purk 100 ml agaavi- või vahtrasiirupit 1 tl puhast vaniljet/ poole sidruni mahl/apelsinikoort vms meelepärast maitseks *leotatud vähemalt 8 h Põhja valmistamise jaoks purusta datlid ja mandlid köögikombainis või suurema võimsusega blenderis. Jaga segu võrdseteks osadeks ja suru vormide põhja. Segust jätkub vabalt 12 muffinivormi põhjade täitmiseks.  Mina asetasin muffinivormi sisse veel pabervormid, et pärast oleks parem neid kätte saada.

Loe edasi...

Hummus

Kommentaare 0

  400 grammine purk kikerherneid 2 küüslauguküünt purustatuna 3 spl tahinit 3-4 spl sidrunimahla oliiviõli soola, pipart   Kurna ja loputa kikerherned korralikult läbi. Aseta blenderisse ja püreesta koos küülauguga. Lisa tahini, värskelt pressitud sidruni mahl, oliiviõli, sool ja pipar.

Loe edasi...
Laura Kivisoo

Mulle meeldib tuua inimesteni arusaam, et tervislik toit ei tähenda vaid kapsalehte ning meeletuid piiranguid. Tervislik toit on mitmekesine, maitseküllane ning ahvatlev. Seda ei ole keeruline valmistada ning see ei pea olema tingimata eksootiline või kulukas.

Loe edasi