šokolaadi-läätsekeeks

Kommentaare 0

Ära lase koostisosadest ennast petta, tegemist on maitsva šokolaadise ja magusa keeksiga :-) Kaunviljad on äärmiselt tervislikud ja ma ei jõua vist ära korrutada kui palju häid asju neist valmistada saab. Ja tegelikult on kaunviljad väga head asendamaks aegajalt jahutooteid. Nad sisaldavad suurelt osalt samu vitamiine ja mineraalaineid, mis täisteratootedki aga rohkem aeglaseid süsivesikuid ja kiudaineid ning on loomult ju ka gluteenivabad.  200 g punaseid läätsi (Loodusvägi) 100 ml külmpressi kookosõli (Loodusvägi) 100 g tumedat šokolaadi (85%)  2 muna 3 spl toorroosuhkurt 1 tl küpsetuspulbrit  1 vaniljekaun 20 g toorkakaod (kasuta siis, kui šokolaadis on kakao sisaldus alla 85%)   Mõõda potti 600 ml vett ja lase keema.

Loe edasi...

Falafelid

Kommentaare 0

Millegipärast ei olegi ma veel oma  kõige lemmikumate suupistete retsepti siin jaganud. Need on falafelid - no ikka see universaalne kikerhernes :-) Igaljuhul eelistan neid igasugustele lihapallidele, vorstikestele, krõpsudele jms. Falafelid on tegelikult jube head ka põhitoidukorrana - lisa salatile või wrapi sisse, isegi tomatikastmega koos näiteks spagettidele lihapallide asemel.

Loe edasi...

Rohelise herne pesto

Kommentaare 0

Erinevatest võilevamääretest ei saa kunagi küllalt. Üks mahe pesto hernestest seekord, ilusa särava värviga :-) 300 g sügavkülmutatud rohelisi herneid (sulatatud) 50 g spinatit 3-4 küüslauguküünt 80 ml neitsioliiviõli (ISUL) 10 mandlit 3 spl maitsepärmi soola, pipart poole sidruni mahl (soovikorral 50 g parmesani juustu)   Aseta blenderisse kõik koostisosad peale maitsepärmi. Küüslauguküüned tükelda väiksemaks.

Loe edasi...

Kohuke ja tofuke

Kommentaare 0

Kohuke on üks mõnus magustoit, eks? Lapsepõlvest on küll helged mälestused, kui nad veel uued ja erilised olid. Kahjuks aga käsi väga ei tõuse enam, et neid poest osta, eriti veel kui vaadata, et mõnes on 10 + koostisosa.

Loe edasi...

Imelihtne avokaadosalat

Kommentaare 0

Kas Sa teadsid, et avokaado on puuvili? Ja seda imelist vilja saab kasutada nii mitut erinevat moodi. Küpseta ahjus, määri leivale, tee magustoiduks, haki salatiks või raputa peale natuke Himaalaja soola ja pipart ning söö otse koore seest ja lusikaga.

Loe edasi...

Lehtkapsa pesto

Kommentaare 0

Kui kõik suvised värsked rohelised lehed on peenralt söödud siis on lehtkapsa aeg. Lehtkapsas on hilissügisene taim ja päris külmakindel. Tema tumerohelised lehed sisaldavad ohtralt rauda, foolhapet, C-vitamiini, K-vitamiini ja.

Loe edasi...

Maapähkli-piimakokteil

Kommentaare 0

Üks kodune proteiinikokteil, mis on paras amps näiteks peale trenni kuna maapähklivõi ning kanepi proteiinipulber ja tšiiaseemned annavad paraja koguse valku ning banaan süsivesikuid. Lihtsalt üks väga hea tasakaaluga ja maitsev kokteil, mis ei sisalda kahtlaseid magusaineid ning lehmapiimapõhist proteiinipulbrit. Lisaks lusikatäis supertoiduainet meie enda metsast - chaga ehk musta pässiku ja külmkuivatatud männikasvude pulbrit.

Loe edasi...

Särtsakas kapsasalat

Kommentaare 0

Selles Coleslaw salatis on majoneesi asemel hoopis äädikas ja oliiviõli. Tõsi, mis see paar lusikatäit majoneesi ikka kogu salati peale teeb aga mina olen viimasel ajal selle variandi peale üle läinud. Minu meelest ideaalne suvine salat.

Loe edasi...

Kakao-kookose puding

Kommentaare 0

Kunagi ammu sai ikka kakaopudinguid poest ostetud ja maiustatud. Praegu käsi eriti ei tõuse enam seda riiulist võtma ja miks peakski kui ise saab hoopis väärtuslikemast koostisosadest valmistada sama mõnusa ja tummise pudingu. Boonuseks veel, et see sobib nii veganitele kui neile, kes piima ei talu.  1 prk Loodusvägi kookospiima (400 g) 3 spl jahvatatud tšiiaseemneid 3 spl kuhjaga toorkakaod 2-3 spl kookosvõid 4 spl vahtarasiirupit näpuotsaga Himalaya soola Kõigepealt tee valmis kookosvõi.

Loe edasi...

Tofupallid spinatiga

Kommentaare 0

Mulle väga meeldivad erinevad soolased näksid aga poest saadavad lihapallid ja muu selline ei ole mul just esmane valik. Eelistan teha ikka ise ja pigem kergematest koostisosadest. Tänane snäkipostitus tuli tegelikult inspireerituna Meisterkoka saatest aga muutus kiiresti hoopis teiseks asjaks.

Loe edasi...

Krõbedad mandlinäkileivad

Kommentaare 0

Krõbedad leivakesed, mis maitsevad hästi näiteks küüslauguse pesto ja toitva hummusega. Värsked, krõmpsuvad redised ning värske kurk sobivad peale ka kui valatult! Eriti hea on neid karbikesega kotti pista ja kiire päeva korral toitvaks vahepalaks ampsata.

Loe edasi...

Kiire apelsini-peterselli smuuti

Kommentaare 0

Hommikune vitamiinipomm! Petersell võib tunduda küll väga veider koostisosa smuutisse aga  ei ole vaja üldse kahelda, see sobib aplesiniga imeliselt kokku.  Kuna minu hommikud algavad tavaliselt kõigepealt sooja sidruniveega siis ma ei saanud ka seekord külma joogiga alustada, niiet lisasin ka siia leiget vett.

Loe edasi...

Pirni-spinati smuuti

Kommentaare 0

Smuutid on üks ääretult lihtne, kiire ja maitsev viis, et täita kõhtu või nautida ühte vitamiinirohket vahepala. Nendega saab nii palju mängida ja katsetada ja võimalused on lõputud. Smuutid sobivad väga hästi kiire elutempoga inimestele, sest need valmivad nii kiiresti ja kergelt.

Loe edasi...

Hummus

Kommentaare 0

  400 grammine purk kikerherneid 2 küüslauguküünt purustatuna 3 spl tahinit 3-4 spl sidrunimahla oliiviõli soola, pipart   Kurna ja loputa kikerherned korralikult läbi. Aseta blenderisse ja püreesta koos küülauguga. Lisa tahini, värskelt pressitud sidruni mahl, oliiviõli, sool ja pipar.

Loe edasi...
Laura Kivisoo

Mulle meeldib tuua inimesteni arusaam, et tervislik toit ei tähenda vaid kapsalehte ning meeletuid piiranguid. Tervislik toit on mitmekesine, maitseküllane ning ahvatlev. Seda ei ole keeruline valmistada ning see ei pea olema tingimata eksootiline või kulukas.

Loe edasi